torsdag 25 mars 2010

Hasse Wallman ljög

Hasse Wallman ljög i radioprogrammet "Sommar". Han berättade där om sin karriär, men också om hur han på 1960-talet låtit resa ett varietétält på Kiviks marknad och arrangerat en show som fick folk att spärra upp korkpluggarna.
Jag såg aldrig hans show eftersom jag var fullt upptagen med att uppträda i ett annat varietétält. Däremot hörde jag honom berätta om den i P1 sommaren 2008. Det var med stor förvåning jag hörde Hasse Wallman dra en lögn om hur han bjudit mig på "sprattelvatten" tills jag slocknat och låg sovande under hans scen. Syftet skulle ha varit att bli av med mig som konkurrent.
Han berättade också om en svart strippa med en ovanlig förmåga. Enligt Wallman kunde hon med ett par snabba rörelser få rotation på sina långa bröst, svänga dem som kvarnvingar för att slutligen kasta dem över axlarna. Det hade jag velat se.

Men Hasse Wallman, det du sa om mig var en grov lögn. En ursäkt vore på sin plats.

1 kommentar:

  1. Den svarta tjejen var go-go dansös. Strippan var fransyska och ganska mager, så det fanns inte mycket att slänga med! :-)
    Hur jag kan vara så säker på detta?
    Jo, det var så att det var jag som fixade alltihop, men det var Hasse Vallman som stod för kosingen.
    Mer om Kiviks marknad kan du läsa om på www.curtelle.se/blog

    SvaraRadera